Здравейте, колеги, родители и читатели !
Надявам се, те ще са полезни и на младите колеги, които работят с деца от предучилищна и начална училищна възраст.
4. Учителят поставя определени букви /A, П, О, Ф, E, ……/ на дъската, след това ги премахва една по една и децата назовават премахнатата буква.
5. Всеки знае играта „Скритите букви“. Тя е идеална за затвърдяване на научените букви. В една чанта се поставят букви. Те трябва да са обемни, изработени от пластмаса или дърво. Задачата на детето е да опипа буквата с две ръце и без да я изважда от чантата, да я назове.
6. Можете също така да предложите на децата да моделират букви от: мозайки, семена, мъниста, клони, парчета хартия, пръчици за броене, геометрични фигури.
7. Подходяща игра е „Опиши буквата“. Необходимо е да се каже от какви елементи се състои графичният знак: лулички, големи или малки черти, прави или наклонени.
8. Подходящи упражнения са очертаване на буква по контур, оцветяване или защриховане. С тях се развива и фината моторика.
- Интересна и забавна игра е „Познай буквата“. Детето /ученикът/ обръща гръб или затваря очи. Учителят или приятелят „пише“ позната буква на ръката или гърба му, а то я назовава и показва.
- Можете също да използвате играта "Магьосник". Необходимо е да се „преобразува“ една буква в друга, графично подобна, като премахват или добавят елементи. Например: добавят малка опашка към Ш, получават…. Щ или обратно и децата назовават получената буква.
- Подобна игра е „Открий прилики и разлики“. Но при нея децата описват с думи какво липсва на дадена буква, за да прилича на другата Г = Б, без коремче, Е – Ш / обърнато Е/, ….В – Р ......….
- Учителят рисува буквата във въздуха, а учениците трябва да я познаят, изговорят и покажат.
Надявам се, че поне малко ще съм полезна на желаещите родители и учители да направят обучението на децата интересно и забавно.