
Сравнението е мислено установяване на сходства и разлики на предметите по съществени и несъществени признаци.
Отначало детето се учи да сравнява предметите по външни признаци: по форма, цвят, големина, дължина, ширина. После започва да сравнява предметите, отделяйки съществените от несъществените признаци.
При сравняване на мравка и пеперуда съществените признаци по които си приличат са, че са насекоми, а съществените признаци по които се различават са, че пеперудата може да лети, а мравката не може. Несъществени признаци също са техният размер и форма.
С тези упражнения детето ще се научи да сравнява предметите, като открива сходство и разлики между тях, да ги класифицира по различни признаци, да назовава група предмети с обобщаващи понятия, да установява прости закономерности, да се ориентира в пространството.
С тези упражнения се развива вниманието, концентрация, наблюдателност, зрителното възприятие и памет.
1. Сравни картинките. Открий 10 различия и ги огради.

2. Сравни картинките и открий 10 различия между тях. Огради ги.
3. Свържи с линия еднаквите ръкавици и чорапи.
4. Сравни предметите във всеки ред. Какво липсва на някои от тях? Нарисувай липсващите елементи!
5. а) Сравни предметите по дължина. Дългите предмети оцвети в зелен цвят, а късите в жълт.
б) Сравни пътя на автомобилите по ширина. По кой път се движи лекият автомобил? Оцвети тесния път в сив цвят.
в) Оцвети само високите дървета.
6. a) Сравни децата по височина. Обозначи с цифри техния ред последователно, като започнеш от най-високия.
б) Открий кое кълбо с кой пуловер е свързан. Оцвети всеки пуловер и неговото кълбо в избран от теб цвят.
7. Сравни предметите във всяка рамка. Обясни по какво си приличат и по какво се различават.
8. Сравни по форма предметите и геометричните фигури. Съедини с линия геометричната фигура и приличащия на нея предмет.
https://www.liveinternet.ru/