сряда, 20 октомври 2021 г.

Кинезиологически упражнения, развиващи взаимодействието между двете полукълба на главния мозък

 

" Пръстите се поздравяват" 



  "Пръстен"
 Последователно и колкото е възможно по - бързо допирайте пръстите на ръцете, съединявайки ги в пръстен, като започнете: палец с показалец, палец със среден и т. н. и в обратен ред. В началото упражнението се прави с всяка ръка поотделно , после с двете заедно.



 "Очила"
Палец и показалец правят пръстен, а другите пръсти са изпраени.
Пръстени- 1 и 2, 1 и 3, 1 и 4, 1 и 5. Останалите пръсти изправени.


  " Катинар"
  Всички пръсти са свити в юмрук. Изправяме палеца, останалите в юмрук. Отново юмрук и изправяме показалеца и така по един пръст изправен, а останалите свити в юмрук.

 

 "Змия"

  Скръстете двете ръце с длани една към друга. Преплетете пръстите и обърнете ръцете към себе си. Вдигайте само тези пръсти, които ви каже водещия/ учителя/. В упражнението трябва да участват всички пръсти.


"Юмрук – ребро – длан"

   Трите положения на ръката се показват на детето върху плоската повърхност на маса. Показва се и последователността на смяна на тези положения. В началото тези упражнения се правят заедно с учителя/ 8-10 пъти /, за да се запомнят от детето. След това то ги изпълнява самостоятелно. Ако се затруднява, му се разрешава да си помага, като изговаря думите в дадената последователност.


" Люлка"

   Преплитаме пръстите на двете ръце по указания начин и движим дланите нагоре и надолу.


Рисуваме с двете ръце едновременно










www,vk.ru