Дисграфията означава затруднено писане. Тя пречи на детето да се изразява писмено. Писмената реч изисква от ученика да синхронизира множество ментални функции: самоорганизация, памет, внимание, моторни умения и различни аспекти на езиковите си способности. Автоматизираното и вярно писане на ръката поставя основата за справяне с тази сложна задача.
За ученик с дисграфия е сложно да запомни къде трябва да сложи молива, за да започне изписването на буквата, как да я формира и така забравя какво е искал да изрази пишейки. Дисграфията може да доведе до ниска продуктивност в класната стая, недовършване на домашни задачи и трудности с концентрацията и вниманието.
При аграматическата дисграфия не е сформирана система от граматични правила и това проличава в писмената форма на изразяване.
Упражненията предложени в албума ще помогнат за преодоляване на тези трудности.
Ако имате такива учиници в клас, може да подготвите подобни упражнения за индивидуална работа с тях.
https://www.liveinternet.ru