сряда, 25 август 2021 г.

Упражнения за корекция на аграматическа дисграфия


     Дисграфията означава затруднено писане. Тя пречи на детето да се изразява писмено. Писмената реч изисква от ученика да синхронизира множество ментални функции: самоорганизация, памет, внимание, моторни умения и различни аспекти на езиковите си способности. Автоматизираното и вярно писане на ръката поставя основата за справяне с тази сложна задача.
     За ученик с дисграфия е сложно да запомни къде трябва да сложи молива, за да  започне изписването на буквата, как да я формира и така забравя какво е искал да изрази пишейки. Дисграфията може да доведе до ниска продуктивност в класната стая, недовършване на домашни задачи и трудности с концентрацията и вниманието.
    При аграматическата дисграфия не е сформирана система от граматични правила и това проличава в писмената форма на изразяване.
    Упражненията предложени в албума ще помогнат за преодоляване на тези трудности.
  Ако имате такива учиници в клас, може да подготвите подобни упражнения за индивидуална работа с тях.
          

                   















































https://www.liveinternet.ru